Funderar du över något eller bara vill säga hej? Vi älskar att connecta!
Använd formuläret nedan eller droppa oss ett mail på hej@colive.se.
Checka även in vår FAQ.
Ansök om hemförsäkring
För dig som ska bo hos COLIVE behöver du en hemförsäkring under din boendetid. Hemförsäkring ger ett grundläggande skydd vid till exempel brand, stöld, eller vattenskador – och ska alltid innehålla en ansvarsförsäkring. Du behöver ordna din hemförsäkring innan ditt boende börjar.
Om du har ett svenskt personnummer kan du teckna hemförsäkring hos de flesta svenska försäkringsbolag, vi rekommenderar t.ex Hedvig eller Trygghansa.
Om du saknar ett svenskt personnummer eller samordningsnummer rekommenderar vi att teckna hemförsäkring med t.ex If Försäkring– du kommer till formuläret här.
Få dina nycklar
Samma dag som du flyttar in kommer du att få en aktiveringslänk där du får tillgång till dina digitala nycklar. Länken är endast giltig i 72 timmar, så se till att ladda ner den i tid även om du planerar att flytta in senare än den dag du får tillgång till lägenheten. Om du har några problem med din digitala nyckel, kontakta din Host.
Det enda navet som inte har ett digitalt nyckelsystem är U25. Så när du anländer för första gången kommer en av dina roomies att behöva hjälpa dig med att öppna dörren vid entrén. Det är därför en bra idé att kontakta dem i tid för att meddela när du kommer.
Vad behöver jag ta med när jag flyttar in?
Du behöver ta med saker som eget täcke, kudde, påslakan, handdukar och gardiner. En säng med bäddmadrass och garderob finns redan i rummet.
Om du inte kan eller vill ta med gardiner, täcke, kudde, påslakan och handdukar kan vi hjälpa till att tillhandahålla detta till ditt rum när du kommer. Vi kallar det "Extrapaketet" som innehåller gardiner, ett täcke, en kudde, sängkläder och handdukar som vi köper från IKEA och placerar i ditt privata rum inför inflyttning. Priset är 1100 kr.
För att beställa ett extrapaket, ber vi dig gå in i vår app --> Assistent --> Extrapaket --> Skapa Supportärende, så återkopplar vi där. Du får tillgång till appen tidigast 35 dagar innan ditt inflyttningsdatum.
OBS - deadline för att senast beställa ett extrapaket är 2 veckor innan ditt inflyttningsdatum.
Code of conduct
Vi har en code of conduct för att skapa en bas som vi alla är överens om. För oss på COLIVE är det sunt förnuft, men vi känner att det är viktigt att uttrycka det tydligt. Vi vill att våra coliving-ytor ska vara en plats för öppenhet och tolerans, en plats fri från diskriminering. Vi välkomnar alla oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och sexuell läggning. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att alla ska känna sig välkomna. Alla som bor och arbetar i COLIVEs coliving-lägenheter ska behandlas med respekt, hänsyn och vänlighet. Du kan se den fulla versionen här.
Drop us a message using this form and we'll get back to you as soon as we can.
”*” anger obligatoriska fält
”*” anger obligatoriska fält
”*” anger obligatoriska fält